Voor Bezoekers Vragen over het evenement Ik kan mijn tickets niet meer vinden Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen Ik kan mijn e-ticket niet openen Moet ik mijn ticket printen? De betaling wil niet lukken Kan ik opvragen wat de (rest)waarde is van mijn coupon? Ik heb een coupon ontvangen. Hoe werkt dat?
Voor Organisatoren Starten met TicketBuy Hoe zet ik mijn account op Hoe kan ik tickets aanmaken Het begin Hoe maak ik een event aan? Hoe maak ik de Ticketshop? Kunnen tickets nagemaakt worden? Hoe integreer ik de shop op mijn eigen website? Is TicketBuy alleen voor bedrijven? Welke klantgegevens zijn belangrijk in mijn Ticketshop Het vervolg Kan ik een evenement, ticket of shop nog wijzigen? Hoe werkt het maken van pakketten (en wat zijn het) Wat is ‘Capaciteit’ wat in het evenement-menu staat? Kunnen ticket op naam gezet (moeten) worden? Is het mogelijk een begin- en eindtijd van de verkoop aan te geven? Kan ik algemene voorwaarden aan de shop toevoegen? Kan ik een extra shop aanmaken? Kan ik de shop laten ‘aftellen’ tot het moment dat tickets beschikbaar zijn? Kan ik eerst zelf proberen hoe de shop werkt? Kun je tijden ingeven wanneer een ticket wel/niet gescand kan worden? Opmaak instellingen Kan de shop ook in andere talen worden weergegeven? Hoe voeg ik een eigen afbeelding aan een ticket toe? Hoe voeg ik een eigen afbeelding aan een shop toe? Kan ik een ticket een kleur geven? Klantgericht Hoe kan ik gasten (gratis) uitnodigen? Kan ik ook coupons direct versturen naar een email-lijst Hoe kunnen klanten de coupons toepassen? Kan ik coupons/kortingscodes aanmaken? welke betaalmethodes kunnen klanten gebruiken? Hoe kan ik een ticket opnieuw versturen naar een TicketBuyer? Kan ik het mailadres van een TicketBuyer veranderen? Kan ik een bestelling verwijderen? Kan ik een klant terugbetalen? Wat kan wel en wat niet bij Coupons? Toegang / Scannen van Tickets Hoe kom ik aan de gratis scanner? Hoe maak ik een scanner-account aan? Hoe gebruik ik de scanner-app? Kun je tijden ingeven wanneer een ticket wel/niet gescand kan worden? Toevoegen van tickets aan een scanner (❗belangrijk❗) Mijn ticket is niet scanbaar, hoe komt dat? Ik wil inzage in het scannen (na het scannen) Financieel Wanneer ontvang ik het geld van mijn ticketverkoop? Waar kan ik het financieel overzicht inzien? Hoeveel BTW moet je per ticket rekenen? Dashboard Kan ik gebruikers aan het dashboard toevoegen? Kan ik ook bepalen welke rechten gebruikers krijgen? Hoe maak ik een export van mijn klantenbestand? Kan ik het verloop van ticketverkoop inzien (statistiek) Kan ik zien waar mijn ticketBuyers vandaan komen (Demografisch) Ik wil inzage in het scannen (na het scannen) Welke klantgegevens zijn belangrijk in mijn Ticketshop PR / Marketing Hoe integreer ik de shop op mijn eigen website? Hoe kan ik tickets via TikTok verkopen Hoe kan ik tickets via Facebook verkopen Ik wil een flyer laten drukken; waar moet ik rekening mee houden? Hoe krijg ik mijn Facebook Pixel in de ticketshop? URL shortener: gemakkelijke link maken Hoe promoot je het evenement op Spotify? Praktische tips Hoe lang voor aanvang moeten we opengaan? Hoeveel personen moeten we inplannen om te scannen? Wáár kun je het beste gaan staan om te scannen? Hoe download ik de App van het Dashboard? Dashboard filteren en alleen interessante zaken zien Partnerships Veilige doorverkoop via SecureSwap van TicketSwap Wallet via TicketKeeper Vrijwilligersplanning met EazyPlan Digitale Drankmunten via EasyPay Nieuw: de Festival Cadeaukaart