Kan ik een klant terugbetalen?

In hetzelfde rijtje als ‘annuleren van tickets’ zit meestal ook het terugbetalen van klanten.
Sterker nog: als je een bestelling annuleert krijg je de optie om aan te geven dat je ‘een bedrag gerestitueerd hebt aan de ticketkoper of voornemens bent dit te doen‘.

Oftewel: krijgt de bezoeker zijn geld terug.
Het geld wat de bezoeker betaald heeft is natuurlijk bij TicketBuy binnengekomen maar is of wordt doorbetaald aan jou als organisator (elke vrijdag).
De kans is dus groot dat je het geld al in bezit hebt, of (zeker is) dat je het binnen 1 week zult ontvangen. Je kunt dan ook het gemakkelijkst zelf de klant terugbetalen via een overboeking.

Doe je dat, dan kun je bij het annuleren van het ticket aangeven wat het bedrag is wat je retourgegeven hebt. Dat kan het volledige bedrag zijn óf een gedeelte daarvan.
LET OP: aangeven dat je restitutie wil toepassen betekend NIET dat het bedrag wordt overgeboekt. Dat moet je zelf doen vanaf je eigen rekening.

De servicekosten die TicketBuy doorrekend worden altijd alsnog bij jou in rekening gebracht, dus je kunt ervoor kiezen om de klant het bedrag inclusief of exclusie servicekosten terug te betalen, maar zelf zul je die altijd moeten betalen. Wettelijk gezien is het niet noodzakelijk om deze terug te betalen mits de annulering van de bezoeker zelf komt. Annuleer je zélf je evenement dan is dat een ander verhaal en zul je een bezoeker volledig schadevrij moeten stellen.