Facebook is een geweldig platform om je ticketshop te promoten.
De beste opties zijn:
- Creëer een evenementpagina.
- Voeg alle belangrijke details van je evenement toe.
- Gebruik de knop “Tickets kopen” en link naar je TicketBuy-shop.
- Nodig al je vrienden en volgers uit.
- Adverteren op Facebook.
- Maak een advertentie met een aantrekkelijk beeld of video.
- Richt je advertenties op specifieke doelgroepen zoals leeftijd, locatie of interesses (bijvoorbeeld muziek, festivals, of theater).
- Post regelmatig updates.
- Deel video’s of foto’s van de voorbereidingen.
- Gebruik call-to-actions zoals “Koop nu je tickets via de link”.
- Verzamel ambasadeurs.
- Vraag enthousiaste bezoekers of fans van je evenement om ambassadeur te worden. Dit kan door ze exclusieve voordelen te bieden, zoals gratis tickets of VIP-toegang, in ruil voor het promoten van jouw evenement op hun eigen Facebook-pagina.
- Creëer een gesloten Facebook-groep voor ambassadeurs waar je updates, promotiemateriaal en speciale acties deelt.
- Moedig ambassadeurs aan om vrienden uit te nodigen voor het evenement en om je content te delen.
En vermijd deze vergissingen
- Soms komen we een QR-code tegen op Facebook. Echter moet je die met je mobiel scannen en 95% van de facebook gebruikers bekijkt deze via mobiel…
- Via facebook is vaak ook een telefoonnummer weergegeven. Wil je gebeld worden, dan helemaal goed. Zo niet, dan misschien dit nummer afschermen.