Wat kan wel en wat niet bij Coupons?

Er zijn een paar zaken waar je rekening mee moet houden mbt de coupons.

Algemeen:

  • Elke couponcode moet uniek zijn
    • je kunt bijvoorbeeld niet een coupon maken met code ‘Korting‘ die meermaals inzetbaar is. Dat is té fraudegevoelig
  • Je kunt zelf kiezen hoe de code eruit komt te zien, zo kun je bijvoorbeeld:
    • de lengte van de codes zelf kiezen (met minimaal 8 karakters)
    • kiezen uit een combinatie tussen (hoofd)letters en cijfers
  • Coupons kun je maken met:
    • vast bedrag of percentage
    • korting op een bestelling
    • korting op een specifiek product (of producten)
  • Je kunt instellen dat een coupon geldig is voor één specifiek evenement óf voor ‘alle huidige & toekomstige evenementen
  • Een coupons kan een geldigheid krijgen, dus een start- én einddatum waarop de coupon ingewisseld mag worden
  • Het is mogelijk om coupons te delen met andere TicketBuy klanten, dus organisatie-overschrijdend
    • bijvoorbeeld een verzamelgebouw waar meerdere gebruikers in zitten kunnen gebruik maken van eenzelfde couponcode.
    • het instellen hiervan moet door ons gebeuren, dan kan niet via het systeem!

Coupons met percentage:

  • Een couponcode  met percentage is maar éénmaal geldig en is direct na gebruik volledig ongeldig
  • een couponcode met percentage heeft dan ook géén restwaarde.

Coupons met vast bedrag:

  • De waarde van het bedrag is volledig zelf te kiezen
  • Per bedrag kun je een coupon aanmaken
  • Restwaarde kunnen bezoekers opvragen via de Saldo-opvragen pagina 
  • Per organisatie is een Verificatiecode benodigd om het restbedrag op te vragen. Deze verificatiecode is de organisatiecode (en gelijk aan die van de Scanners)

 

Zijn er nog verdere of specifieke vragen over coupons en couponcodes, neem dan gerust contact met ons op!