Evenement aangemaakt, dan ga je verder naar de tickets. Die vind je bij het evenement onder ‘Producten’
Klik op ‘Nieuw product’. Je kiest hier voor:
- Nieuw ticket
- Nieuwe voucher
- Nieuwe donatie
Bij de producten staat een korte omschrijving, dus kies de optie die past bij jouw wens
Vervolgens vul je ook weer alle gevraagde gegevens in; belangrijk om te weten:
- Omschrijving van het ticket: wordt in de shop weergegeven als toelichting voor dít ticket
- BTW tarief voor culturele evenementen is altijd 9%
- Ticket capaciteit: Als de capaciteit behaald/verkocht is, komt automatisch ‘uitverkocht’ in de shop te staan bij dit ticket
- Min. tickets per order: Als je hier een getal invult is een bezoeker verplicht om dit minimum te bestellen. Heb je meerdere tickets, dan is het aan te raden om ‘Geen min’ aan te vinken. (Let bijvoorbeeld op bij evenementen met meerdere dagen!)
- Max. tickets per order: Hoeveel tickets mag een bezoeker per shopbezoek aankopen. Let op: als een bezoeker de shop nogmaals bezoekt kan hij nógmaals de maximale capaciteit aankopen, dan mogen we (van de AVG) niet beperken
- Tijdstippen: dat is de tijd waarop een ticket beschikbaar komt in de ticketshop & tót wanneer. Buiten die tijd wordt ’ticket niet beschikbaar’ weergegeven
- Toegang & Geldigheid: het is mogelijk om een tickets voor een bepaalde tijd geldig te maken voor scannen. Dit kan slim zijn als je meerdere dagen-tickets hebt, zodat er geen problemen ontstaan. Als je dat niet hebt kun je deze (vanaf & tot) instellingen het beste op ‘Na aankoop‘ & ‘Geen einddatum/-tijd‘ laten staan.
En opslaan die hap!